Persoonlijke documenten

Veilig delen

Met je persoonlijke gegevens wil je zorgvuldig omgaan. Ook wij vinden dat belangrijk. Daarom bieden we je een veilige manier om je persoonlijke documenten en andere documenten met ons te delen. Je leest er meer over op deze pagina.

Uploaden in plaats van mailen

Via Mijn Moneyou deel je je documenten op een veilige manier. Dat is veiliger dan mailen. Dus stuur je documenten niet meer per mail naar ons, maar gebruik de mogelijkheid in Mijn Moneyou.

Let op! We vragen je om documenten met ons te delen. We vragen nooit naar je gebruikersnaam, wachtwoord of pincode. Niet via mail, telefoon of op een andere manier.


Welke documenten bevatten persoonsgegevens?

Documenten die persoonsgegevens bevatten, zijn bijvoorbeeld:

  

  • inkomensgegevens, zoals je salarisstrook, arbeidsovereenkomst en pensioengegevens
  • je werkgeversverklaring
  • afschriften, zoals van je bank, een spaarrekening en levensverzekering
  • opgave van leningen, zoals een creditcard en studielening
  • documenten van je toekomstige woning, zoals een taxatierapport
  • je paspoort of identiteitskaart
    • Bij het uploaden van je paspoort of identiteitskaart hebben we de voor- en achterkant nodig. Scherm je BSN goed af (door deze door te halen) en voorzie de kopie van je ID-bewijs van een watermerk. Gebruik hiervoor de KopieID-app van de Rijksoverheid.

Let op! Deel geen bijzondere persoonsgegevens met ons. Dat zijn gegevens die gaan over ras/etnische afkomst, gezondheid, godsdienst, politieke opvattingen of lidmaatschap van een vakvereniging/vakbond. Staan er bijvoorbeeld betalingen aan een kerk of politieke partij op je bankafschrift, maak de omschrijving dan onleesbaar. Alle andere informatie op het bankafschrift moet zichtbaar blijven.


Zo deel je je documenten veilig via Mijn Moneyou

Log in op Mijn Moneyou en kies voor ‘Veilig documenten delen’.



Heb je nog geen Mijn Moneyou-account?

Maak eenvoudig je account aan zodat je altijd inzicht hebt in je hypotheekgegevens. Bovendien kan je hier zelf wijzigingen doorgeven en veilig je documenten delen.

Veelgestelde vragen

Mag ik mijn documenten ook nog mailen?
Nee, dat mag niet meer. We vragen je om alle documenten met ons te delen via Mijn Moneyou. Je mag je documenten ook per post opsturen. Houd er dan rekening mee dat ze dan minder snel bij ons zijn.
Waarom moet ik mijn documenten via Mijn Moneyou delen?
Dit is om je privacygevoelige gegevens extra goed te beschermen.
Klopt het dat Moneyou mij vraagt om mijn gegevens te uploaden?

Ja, we kunnen je vragen om je gegevens te controleren en te bevestigen. We vragen altijd om dit in Mijn Moneyou te doen. Dit is jouw eigen beveiligde omgeving.


Let op! We vragen alleen om bepaalde documenten te delen. We vragen nooit om je gebruikersnaam, wachtwoord of pincode. Niet via mail, telefoon of op een andere manier.

Mag Moneyou mijn pasfoto op mijn paspoort of identiteitskaart verwerken?
Uit een pasfoto kunnen bijzondere persoonsgegevens blijken, zoals medische kenmerken en ras. Deze kenmerken mag Moneyou niet afzonderlijk verwerken. Moneyou mag voor identificatie wel de pasfoto opvragen en opslaan, omdat dit noodzakelijk is om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen.
Waar vraag ik een Mijn Moneyou-account aan?

Je maakt eenvoudig en snel zelf een account aan.

Wat doet Moneyou met mijn persoonsgegevens?
We gaan zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Je leest er alles over in onze Privacyverklaring.
Aan welke bestandseisen moeten de documenten die ik wil uploaden voldoen?
De maximale grootte is 10 MB per document. Je kan de volgende bestandtypes uploaden: pdf, jpeg, jpg, tif, tiff, gif, png. Als het niet lukt om de bestanden te uploaden, bel ons dan op 0800 - 666 39 93.
Hoe weet ik of mijn documenten goed zijn aangekomen?
Je krijgt een melding in Mijn Moneyou, als we je documenten hebben ontvangen. Als het uploaden niet goed gaat, zie je dit meteen in je scherm.
Wat als ik geen account wil aanmaken of het lukt niet?
Als je geen account aan wil maken of het lukt je niet, bel ons dan op 0800 - 666 39 93.