Service en contact

Wij helpen je graag

Bel ons

Voor al je vragen over je Moneyou Hypotheek.

0800 - 666 39 93

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 8.30 - 21.00 uur

Zaterdag: 9.00 - 17.00 uur

Veelgestelde vragen

Hoe werkt het delen van gegevens of brondata via Ockto, iWize of Veilig Ophalen?

Als je je hypotheek afsluit of verhoogt via een adviseur, kan je kiezen voor het direct ophalen van je gegevens bij de overheidsbronnen. Dan hoef je zelf je documenten niet bij elkaar te zoeken. Je geeft namelijk toestemming aan een applicatie om deze gegevens op te halen bij bijvoorbeeld MijnOverheid, UWV en Mijnpensioenoverzicht.

Lees meer op de pagina voor brondata

De waarde van mijn woning is gestegen. Kom ik in aanmerking voor een lagere rente?

Als je hypotheek hierdoor in een lagere risicoklasse valt, kun je je rente laten verlagen. Stuur een mail naar hypotheken@moneyou.nl met de vraag om je risicoklasse aan te passen. Stuur de laatste WOZ-verklaring of een goedgekeurd taxatierapport mee. Deze documenten mogen niet ouder zijn dan 6 maanden.

Lees meer over het tussentijds aanpassen van je rente

Hoe weet ik of de rente wordt aangepast?
Na de beoordeling ontvang je van ons een mail. Als we je renteverlaging hebben goedgekeurd, vind je in deze mail de nieuwe rente en vanaf welke datum deze geldt. Ook als je rente niet verandert, sturen wij je hierover een mail.

Hoe download ik mijn saldo-opgave?

Log in op Mijn Moneyou hypotheek en klik op 'Saldo-opgave'.

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer voor de automatische incasso?

Dit kun je in een brief aan ons doorgeven. In de brief zet je:

  • dat je je rekeningnummer wilt wijzigen
  • het nieuwe IBAN-rekeningnummer
  • van wie het rekeningnummer is ('de tenaamstelling')
  • je hypotheeknummer
  • je handtekening

Heb je je hypotheek samen met je partner of iemand anders? Zet dan allebei je handtekening. Stuur de brief via de post aan ons op. Je vindt ons adres onderaan op deze pagina.

Beleggingsrekening of levenpolis
Wil je het bankrekeningnummer voor je beleggingsrekening of levenpolis aanpassen? Zet dit dan ook in de brief, met daarbij je beleggingsrekeningnummer en/of polisnummer.

Ik wil extra aflossen op mijn hypotheek, maar geen vergoeding betalen. Kan dat?

Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden. Hieronder vind je een deel ervan. Meer situaties waarin je geen vergoeding of kosten betaalt, vind je in onze voorwaarden.

Je betaalt in de volgende situaties geen vergoeding of kosten:

  • Als je met eigen geld niet meer dan de WOZ-waarde van je woning aflost. 
  • Als je niet meer dan 10% van je leningdeel* aflost. In een kalenderjaar kun je per leningdeel maximaal 10% extra aflossen. 
  • Als je een hypotheek hebt met een variabele hypotheekrente. Je kunt dan zoveel en zo vaak aflossen als je wilt. Het maakt daarvoor niet uit wat de rente op dat moment is. 
  • Als je je hypotheek aflost met de opbrengst van de verkoop van je huis. Hiervoor gelden wel voorwaarden.
  • Wordt je huis executoriaal verkocht en gebruik je de opbrengst om af te lossen? Dan betaal je geen vergoeding. Behalve als de executie komt door jouw schuld. Wanneer dat zo is lees je in onze voorwaarden
  • Als je huis verwoest is door bijvoorbeeld brand en je er niet meer kunt wonen. In de voorwaarden noemen we dat 'onherstelbaar beschadigd'. Als je binnen 12 maanden daarna aflost, hoef je geen vergoeding te betalen.
  • Als je aflost op de renteherzieningsdatum, hoef je geen vergoeding te betalen. Je renteherzieningsdatum is de dag waarop je rentevastperiode eindigt. 

* Soms heeft een hypotheek meer dan 1 leningdeel. Bijvoorbeeld als een deel van je hypotheek Aflossingsvrij is en de rest Annuitair. Dan heb je 2 leningdelen. 
** Januari tot en met december

Mail ons

hypotheken@moneyou.nl

Je ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie.

Postadres

Moneyou 
Postbus 1700
3800 BS Amersfoort

Fraude melden

Heb je een vreemde mail, sms of app ontvangen? Geef het aan ons door. Zo help je om fraude en oplichting aan te pakken.

Heb je een klacht?

Heb je een vervelende ervaring gehad? Dan willen wij dat graag weten. Wij doen ons best om een oplossing te vinden.

Informatie over sparen, betalen en lenen

Sinds 2021 biedt Moneyou geen leningen en spaar- en betaalproducten meer aan.

Had je nog geld staan op je Moneyou Spaarrekening?

Had je nog geld staan op je Moneyou Go rekening?

Leningen zijn overgedragen aan DEFAM